Op 9 juli startte Google officieel met het gebruik van paginasnelheid als ranking factor bij mobiele zoekopdrachten. De ‘Speed Update’, zoals deze door Google wordt genoemd, is van toepassing op mobiele sites en heeft de grootste impact op mobiele webpagina’s die nu traag geladen worden.
Google beloont sites die sneller laden met een lichte ranking-boost bij mobiele zoek opdrachten! Ja, je leest het goed. Hoe hoger de paginasnelheid, hoe beter de boost. Een boost van Google is natuurlijk altijd meegenomen, maar de ‘Speed Update’ richt zich met name op het bestraffen van trage sites door ze een lagere ranking te geven!
Google heeft een tool ontwikkeld die de snelheid en prestaties van een site analyseert, genaamd Google PageSpeed. Google heeft de standaard gezet voor betere websiteprestaties. Hoe het meten van paginasnelheid exact werkt is nog steeds gehuld is in mysterie. Maar wil je goed scoren in de ogen van Google, dan kan je je het beste conformeren aan de normen van deze zoekgigant en deze tool gebruiken om de prestaties van je site te meten.
Google heeft vele tests uitgevoerd om de duidelijke correlatie tussen paginasnelheid en zakelijk gebruik verder te benadrukken. In januari 2018 hebben ze een analyse gedaan van 11 miljoen mobiele advertenties op bestemmingspagina’s in 213 landen. De resultaten tonen aan dat terwijl mobiel voor het merendeel van het webverkeer zorgt, desktop nog steeds hogere conversiepercentages biedt. De reden? De gemiddelde desktopsite heeft een snellere paginasnelheid.
Zoals Google zelf zegt: “snelheid is gelijk aan omzet.” Steeds weer laten statistieken zien dat snellere paginasnelheid leidt tot een langere betrokkenheid, hogere conversiepercentages en hogere inkomsten.
Kijk maar eens naar de volgende statistieken:
Inmiddels zou je al moeten weten dat de mobiele markt enorm is en het wordt alleen maar groter! Sterker nog, mobiele gebruikers zijn goed op weg om 75% van al het internetverkeer tegen het einde van 2018 te verantwoorden. Als je het belang van je paginasnelheid nog niet volledig ziet, kijk dan eens naar de volgende cijfers:
Gezien het percentage mobiele internetgebruikers zijn we van mening dat optimalisering voor mobiele gebruikers tegenwoordig een vereiste is. Een tragere mobiele sitesnelheid was in het verleden mogelijk acceptabel, omdat het merendeel van de bezoekers nog via desktop kwam.
We leven nu echter in een wereld van de ‘mobiele meerderheid’, waarin we nog maar net begonnen zijn met een ‘mobile-first’ standpunt. Vanuit dat perspectief is het niet meer dan logisch dat mobiele sites de snelste sites moeten zijn. Naarmate mobiele gebruikssnelheden blijven stijgen, zullen langzamere mobiele sites ook steeds minder aanvaardbaar worden!
Web-AmiGo is gebouwd op het eerste webontwerpplatform dat de kwestie van paginasnelheid aanpakte. In 2017 is hele platform opnieuw ontworpen om ervoor te zorgen dat alle websites, volledig zijn geoptimaliseerd voor paginasnelheid op zowel desktop als mobiel. We kunnen met trots zeggen dat binnen 30 seconden na publicatie van je site, deze automatisch wordt geoptimaliseerd om hoog te scoren in de Google PageSpeed-test.
Ze zeggen ‘Content is King’. Misschien heb je geweldige content op je site, maar de kans bestaat dat er potentiële inkomsten verloren gaan als gevolg van traag ladende pagina’s! En in alle eerlijkheid, wat heeft goede inhoud te bieden als het voor een gebruiker eeuwig duurt om er toegang toe te hebben? Dat zou hetzelfde zijn als rijden met een luxe wagen die niet sneller kan dan 25 km/u: Leuk, als je tijd hebt om te verspillen.
Zie de Google ‘Speed Update’ als een seintje van Google om jouw website ook een ‘Speed Update’ te geven🙂
Onderdeel van InMaSol
Internet Marketing Solutions
Sepapaja tn 6
15551 Tallinn - Estonia
VAT ID: EE102110733